Realizowane projekty

Pomorska Fundacja rozwoju i Edukacji  wraz z Gminą Stegna w ramach Funduszu  Europejskiego dla Pomorza 2021-2027, Priorytet 5. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja szkolna, realizuje projekt Podniesienie jakości edukacji ogólnej w szkołach podstawowych Gminy Stegna”.

Okres realizacji projektu od 2024-10-01 do 2026-08-31

Celem Projektu jest poprawa poziomu jakości edukacji ogólnej, w tym w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych w Szkołach Podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stegna: SP w Jantarze, Stegnie, Tujsku i Drewnicy. Projekt obejmuje zintegrowane, kompleksowe działania skierowane do uczniów, nauczycieli i kadry szkół oraz rodziców/opiekunów prawnych.

Działania podjęte w ramach projektu:

  • podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadry szkół (szkolenia, studia podyplomowe),
  • realizacja zajęć pozalekcyjnych podnoszących kompetencje kluczowe uczniów, w tym kompetencje cyfrowe i kompetencję niezbędne na rynku pracy, zajęcia rozwijające pasje i zainteresowania: koła zainteresowań, edukacja morska,
  • zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie z orzeczeniami, opiniami, doświadczonych migracją), doradztwo zawodowe, edukacyjne m.in. w formie zajęć wspierających wybory edukacji zawodowej.
  • doposażenie placówek w sprzęt dydaktyczny, a także specjalistyczny,
  • dostosowanie infrastruktury do potrzeb uczniów, w tym uczniów z orzeczeniami,
  • zajęcia podnoszące kompetencje wychowawcze rodziców oraz poprawiające ich relację ze szkołą

Grupa docelowa:

W projekcie weźmie udział 615 uczniów, w tym 294 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych PE, 91 nauczycieli (w tym: 67 nauczycieli, 6 dyrektorów, 18 specjalistów m.in. psycholog, pedagog, logopeda), oraz  150 Rodziców/Opiekunów Prawnych.

REZULTATY:

  • podniesienie jakości edukacyjnej w Szkołach Podstawowych Gminy Stegna
  • poprawa wyników egzaminów ósmoklasistów – średnio o 3% (w r. 2025/26)
  • wzrost kompetencji kluczowych u 615 uczniów, w tym komp. niezbędnych na rynku pracy -umiejętność planowania ścieżki edukacyjnej/zawodowej przez uczniów bez stereotypów dotyczących roli płci
  • wyrównanie szans rozwojowo – edukacyjnych uczniów (w tym uczniów z: orzeczeniami, opiniami, doświadczonych migracją)
  • dostosowanie SP do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: utworzenie zaplecza sal i wyposażenia
  • podniesienie kompetencji i kwalifikacji min.76% nauczycieli objętych Projektem
  • poprawa relacji na linii szkoła – nauczyciel – rodzic m.in. poprzez podniesienie komp. wychowawczych

 

Wartość całkowita projektu: 4 987 044,00 zł

w tym dofinansowanie z Funduszy Europejskich:  4 488 339,60 zł

Pomorska Fundacja rozwoju i Edukacji  wraz z Gminą Start Targ w ramach Funduszu  Europejskiego dla Pomorza 2021-2027, Priorytet 5. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.7. Edukacja  przedszkolna, realizuje projekt ”Kompleksowe podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Stary Targ”.

Okres realizacji projektu od 2024-10-01 do 2026-08-31

Celem Projektu jest zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej poprzez utworzenie 12 nowych, trwałych miejsc w OWP na terenie Gminy Stary Targ oraz poprawa jakości edukacji przedszkolnej na terenie Gminy poprzez zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych u dzieci, podniesienie kompetencji pracowników przedszkola w ramach doskonalenia zawodowego oraz podniesienie jakości usług świadczonych przez OWP: Zespoły Szkolno-Przedszkolne w Starym Targu i Waplewie oraz Szkołę Podstawową z Oddziałami Przedszkolnymi w Szropach. Projekt skierowany jest do: 144 dzieci, w tym 12 dzieci na nowych miejscach wychowania przedszkolnego, 28 pracowników przedszkola  oraz 50 opiekunów prawnych.

Działania podjęte w ramach projektu:

  • utworzenie i funkcjonowanie 12 nowych miejsc w OWP Szropy
  • rozszerzenie oferty o zajęcia wspierające rozwój dzieci, w tym kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne na rynku pracy (doradztwo zawodowe, zajęcia taneczne, ruchowe, zajęcia terenowe, ICT- kodowanie i robotyka, zajęcia techniczno- artystyczne;
  • wprowadzenie zajęć specjalistycznych: glottodydaktyka, arteterapia, integracja sensoryczna ,trening umiejętności społecznych (TUS) – wyrównujących szanse rozwojowe dzieci.
  • doposażenie OWP/polepszenie jakości bazy dydaktycznej OWP na potrzeby zajęć dla Dzieci
  • komplementarne szkolenia dla 28 pracowników przedszkoli :glottodydaktyka, arteterapia, TUS, SI, edukacja włączająca, ICT-kodowanie i robotyka, równość szans i niedyskryminacja, budowanie relacji z opiekunami prawnymi, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, praca z dziećmi z doświadczeniem migracji i jego rodziną
  • pedagogizacja i wsparcie specjalistyczne dla 50 opiekunów prawnych.

 

Wartość całkowita projektu: 2 275 606,20 zł,

w tym dofinansowanie z Funduszy Europejskich:  2 048 045,58 zł